Stålebring Golf Academy

Är greppet bra ?

Publicerad 2013-02-12 18:27:53 i Allmänt,

 
Imorgon har jag mina tre nybörjare som jag ska nå till skyarna med. Eftersom jag inte låter bollen förstöra deras fokus för svingen så kommer dessa tre bli riktiga vassa. Till och med så vassa att dom inte behöver arbeta "bort" något felaktiga rörelse i sin sving när de väl har blivit golfare.
 
Imorgon är det en besiktning av deras uppställning och grepp och det är så hårt att om dom inte lyckas med detta så behöver vi träna mer på det. Det skulle i praktiken innebära att vi  återigen ägnar 1.5 h endast åt grepp och uppställnng. Hela idén spricker om vi tar en genväg och låter dom slå bollar fast greppet och uppställningen inte är perfekt.
 
Det känns riktigt spännande att träffa nybörjarna.
 
Med träning händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela