Stålebring Golf Academy

Hur står du och väntar?

Publicerad 2013-02-13 21:04:36 i Allmänt,

 
Idag fick mina nybörjare ny träning. Efter grepp och uppställning påbörjade vi svingrörelsen genom att börja rotera kroppen utan klubba. Vi strävade efter en spänning i baksvingen, starta baksvingen med höfterna och ett rakt vänsterben vid impact.
 
Visst är antalet timmar för få men grejen är att folk har ett liv också. Vi försöker vara extremt noggranna och det blir en ytterst ovanlig nybörjarkurs. Vissa saker gör alla nybörjare och vissa saker gör alla proffs, En tillsynes trivial sak är att när man står och väntar med en golfklubba i handen så ser jag att proffs alltid har ett golfgrepp på klubban. En nybörjare har dock inte alls ett golfgrepp när dom står och väntar. Där kan händerna ligga huller om buller och det finns inget som tyder på att personen tänker "rätt" tankar. Därför har mina nybörjare fått till uppgift att alltid greppa klubban med golfgreppet, speciellt vänsterhand.
 
Med träning händer det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela