Stålebring Golf Academy

Tid?

Publicerad 2013-01-27 18:20:00 i Allmänt,

 
 
 
Idag har jag varit i golfhallen på Björneborgsgatan 25. Det är roligt med inomhusträning eftersom det är väldigt lämpligt att träna teknikträning inomhus. Teknikträning är också den viktigaste faktorn för alla medelgolfare, den som påstår något annat har helt fel.
 
Söndagskvällar brukar jag planera kommande kurser och jag försöker hitta nya övningar för varje tillfälle vi kör. Jag tror jag inte är den enda instruktören som känner en viss press över att det ska infinna sig en viss variation under varje kurstillfälle. När jag tänker efter så känner jag att den pressen är obefogad. Jag ska verka för att varje pass ska bli så effektivt som möjligt för varje elev och i min värld så är ett sådant pass fyllt med nötning, nötning och återigen nötning.
 
Det är faktiskt det som är hela grejen när vi talar om maximal utveckling och med tanke på att varje grupp har 1.5 h träning i veckan med mig så är det nötning som kommer prägla hela våren i golfhallen. Roliga lekar och tävlingar är viktigt för att göra träningen rolig, det är helt klart sant. Men roliga lekar ger inte mina elever den bästa utvecklingen för deras spel, och trots allt så säger varje elev att dom anmäler sig till kursen för att bli bättre och framförallt slå jämnare järnslag.
 
Med träning händer det.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela