Stålebring Golf Academy

Nervsystemet, inte golf

Publicerad 2013-06-23 20:22:56 i Allmänt,

 
Många lektioner ger lite bloggande - ursäkta.
 
Folk är i allmänhet riktigt grymma på klubben. Oavsett klubbtillhörighet så har mina elever presterat sjukt bra resultat och många tränar mycket. Jag har en del nya insikter.
 
Det är inte sliskigt sälj att säga till folk att de ska köpa lektonspaket istället för en lektion. Jag tror att många av mina kollegor inklusive mig själv är rädd att sälja men vi jobbar med muskelminnet. Om inte jag berättar för eleven att det krävs många lektioner följer jag inte verkligheten. Resultatet är riktigt grymt och många bollbanor har blivit mycket bättre.
 
Syftet med en lektion är tydligt. Att eleven ska bli så bra på sin egenträning som det bara går. Är det tydligt efter 40 minuter kommer det gå bra. Motivationen är på topp och allt känns kontrollerbart. Är det otydligt så är det en enda stor dimma och det känns hopplöst för eleven. Det är viktigt för mig att allt jag gör är supertydligt.
 
Alla golftränare som inte använder Swingyde gör tjänstefel. Den är så sinnesjukt bra för eleven och allt blir tydligt. Det är det allt handlar om förresten.
 
Med träning händer det.
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela