Stålebring Golf Academy

Handleder?

Publicerad 2013-05-14 11:03:31 i Allmänt,

 
Ska man använda handleder?
 
Den frågan får jag ofta. Den är svår att svara på men generellt så använder folk för lite handledssätttning på vägen ner till bollen vid en full sving. Att sätta handlederna det första man gör i starten av svingen är inte den bästa lösningen för det. Att använda mycket handleder vid vanliga chippar är också en dålig lösning. Snacka om att skaffa en timmingkrävande teknik istället för att använda stela handleder och rulla chipparna.
 
Ta en lektion. Det finns inget roligare än det. Våga ta ditt spel på seriöst och arbeta med din sving.
 
Med träning händer det.

Kommentarer

Postat av: Roger Danielsson

Publicerad 2013-05-14 12:46:00

Robin, det är nog bara Phil Mickelson som sätter handlederan så tidigt i när han chippar men han har ju tränat på det sedan han var en liten grabb, så det finns inbyggt i ryggmärgen på honom.

Sedan om man sätter handlederna för tidigt i baksvingen så risker man att lyfta klubban utan att få med varken axlar eller underkroppen, vilket gör att du får fel svingplan och tappar spänningen mellan över och underkropp och det blir en kraftlös sving med bara armarna, och som gör att det blir bara tok.

Svar: Bra skrivet Roger.
Stålebring Golf Academy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela