Stålebring Golf Academy

Vilka lyckas på en lektion?

Publicerad 2013-05-24 19:50:30 i Allmänt,

 
Att ge så många lektioner som jag gör på dagarna är verkligen hur kul som helst. Att få ägna all uppmärksamhet åt en och samma person är inte bara spännande utan också effektiv. Jag ser att alla mina elever som har gett våra övningar tid och näring har blivit bättre. Vissa har blivit mycket bättre. Dem som inte lyckas har inte lagt lika mycket tid som dem som har lyckats bättre. Det låter kanske som att jag slår ifrån mig men låt mig säga såhär. Jag frågar ALLTID hur mycket tid eleven kan lägga ner och innan jag säger ett uns om vilka förändringar som ska göras så har vi ett avtal som reglerar tiden för egenträning.
 
Bryter eleven det avtalet är det ofta lidande för träningen. Ibland har jag lust att säga att jag ger inga singellektioner, endast lektionsserier. 95 % av mina elever tar för övrigt lektionspaket. Det är en bra siffra.
 
Det kommer bli fantastiskt att få följa alla elever under sommaren och jag vet att med träning händer det!

Kommentarer

Postat av: Tomas

Publicerad 2013-05-25 05:38:00

Om man tränar mycket men inte rätt, händer det då också?

Svar: givetvis inte. Därför erbjuder jag alltid gratis checkups mellan lektionerna.
Stålebring Golf Academy

Postat av: Tomas

Publicerad 2013-05-26 21:59:21

Kostnadsfri är ett bättre ord ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela