Stålebring Golf Academy

Inomhusträning med deadlines?

Publicerad 2013-11-16 14:21:00 i Allmänt,

 
Det borde vara rätt enkelt att bryta trenden som ofta förekommer vid inomhusträningar. Jag talar om den trend som gör att alla elever bara "dyker upp" vid varje tillfälle men inget mer. Att bara "dyka upp" på träningstillfällena är egentligen inte speciellt bra oavsett hur duktigt kursens fördelar marknadsförs av oss tränare.
 
Att ändra tekniken kräver inte mycket men definitivt mer än en gång i veckan. Dom elever som utvecklades mest ifjol under vintern var antingen dom som var i från start nästan nybörjare, samt dom som var rätt duktiga redan från start men la ner 2-3 träningstillfällen utöver den vanliga träningen ( dom som tränade mest).
 
Vinterns träning ska innehålla mer konkreta hemläxor och framförallt uppföljning. Uppföljning är trendbrytaren. I vinter ska varje elev få sin läxa nedskriven samt hur mycket den specifika läxan bör tränas tills nästa gemensamma träningstillfälle.
 
Med träning händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela