Stålebring Golf Academy

Vem tar du hjälp av?

Publicerad 2013-10-16 09:53:18 i Allmänt,

 
För några år sedan började jag intressera mig för aktiemarknaden och senaste året har jag tittat nästintill varje dag på börsen utveckling. Inom detta ämne är jag en riktig nybörjare och har svårt att förstå alla begrepp och varför saker blir som det blir. Precis som alla golfare vill bli bättre på golf så vill jag bli bättre på att förstå börsen och vad som påverkar handeln. Att jag inte skulle gå en kurs, köpa en bok om aktier eller rådfråga någon mer kunnig i strävan att lära mig mer känns helt befängt.
 
Jag tycker det är konstigt att det finns så många som lägger ner så mycket tid på sin golf som inte tar hjälp. Den minsta lektionen kan göra så mycket och golfen blir så mycket roligare. Jag har haft fullt upp med lektioner i år och vintern ska fyllas med inomhuskurser och lektioner. Det finns hur många som helst som har valt att förbättra sitt spel via lektioner ( utrustning är underordnat lektioner)  men det finns fortfarande så många som harvar på och inte tar hjälp. Det kan jag inte förstå.
 
Med träning händer det. På riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela