Stålebring Golf Academy

Stats

Publicerad 2014-04-17 21:50:03 i Allmänt,

 
Till veckan spelar jag mina första rundor för året och i strävan att bli bättre på att spela golf kommer jag att föra stats på allt jag gör hela året. Det blir kul.
 
Med TrackMan blir man invigd i siffror och statistik och att leta mönster är rätt roligt. Speciellt roligt är det att faktiskt veta vad man är bra på och dålig på. Det är inte många som har riktig koll på det. Ett hemskt exempel är att folk som skyller på att dom missar många korta puttar på bara ett bar decimeter men i verkligheten va dom puttarna över en meter. 
 
Jag tror medvetenhet kring stats skrämmer bort mental instablititet också. Med fler "syften" så blir scoren på något sätt lite mer sekundär. Lättare att vara här och nu med små delmål.
 
Med träning händer det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela