Stålebring Golf Academy

Att ge sig själv bra förutsättningar

Publicerad 2014-12-28 19:55:10 i Allmänt,

 
 
När motivationen sviker en är det bra att ha draghjälp. Det får man inte om man tränar med någon som är sämre än en själv. Att ta nästa steg och lyfta lite tyngre på bänkpressen eller att skjuta under par för första gången är så sjukt mycket lättare om man har personer i sin omgivning som redan har gjort det. Det är nämligen så att dom personerna som har skjutit under par flera gånger smittar av sig kraftigt och blåser bort det gigantiska känslan av att ett resultat under par skulle vara oövervinnerligt.
 
Jag tränar en del av Sundsvalls elitspelare och det jag tror på tanken av att skapa en grupp av dessa som ett slagsk komplement  till den vanliga lektionsgivningen.  Det ska vara fokus på tävling och att våga möta sin rädsla i alla sammanhang även utanför golfen. 
 
Jag kommer nog skriva mer om den gruppen i kommande inlägg. Tills dess kan ni se till att umgås med personer som är bättre än er :)
 
Med träning händer det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela