Stålebring Golf Academy

Man ser ju ändå inget!

Publicerad 2014-12-06 08:36:11 i Allmänt,

 
 
När jag möter folk ute på stan eller på gymmet under vintertid så tror jag att jag får samma fråga som mina PGA-kollegor - Vad gör du nu när banan är stängd?
 
Då svarar jag att jag är i golfhallen nästan varje dag och fortsätter med instruktion av det långa spelet precis som i sommar. Då svarar ofta folk nått i stil med att dom själva borde ta sig dit och "hålla igång" svingen men att det är så synd för att man inte ser något.
 
Det jag ställer mig frågande till då är vad dom skulle ha gjort annourlunda om dom hade "sett något". Det svaret bygger ju på att om dom såg sin bollflykt så skulle dom också korrigera den. Tyvärr funkar inte det för majoriteten dom inte alls gör något för att förbättra svingtekniken. Ett resonemang som jag tycker är rätt likt är när folk säger att dom "speltränar" men för en person som inte tagit lektioner eller fått nyss om effektiva övningar för att skapa en ändrad bollflykt så blir spel endast en upprepning av en dålig rörelse.
 
Tvärtom tycker jag att golfhallen på många punkter är bättre än rangen utomhus då alla tvingas bli introverta inomhus. Det främjar fokus på rörelsen och fokus på rörelsen är just nyckeln till att förbättra tekniken.
 
Boka lektioner i golfhallen och satsta på bra spel nästa sommar.
 
Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela