Stålebring Golf Academy

OS-tider

Publicerad 2014-02-10 17:15:39 i Allmänt,

 
Såhär i OS-tider är det verkligen den som är bäst när det gäller som blir historisk och lämnar sina spår i all evighet. Det är många juniorer i golfen som tränar för att vara bäst när det inte gäller. Spelar man 100 sällskapsrundor ( utan bett, utan vadslagning etc) och 15 tävlingsvarv på en säsong så tränar man uppenbarligen inte för att vara bäst när det gäller.
 
Det är hur många som helst som slår bollen hur bra som helst som inte spelar in en enda krona på sin golf på grund av att dom inte levererar när det är press. Sen kommer det givetvis massa kommentarer om att jag inte ska uppmuntra vadslagning eller att man ska tävla om något när man är junior och visst är det rätt - om man vill vara en evig tvåa/looser.
 
Sluta lek golf träna under press så ökar chanserna dramatiskt att bli proffs. I alla fall i min värld. Slå vad om allt möjligt i sommar!
 
Klubbtvätt? springa runt banan som straff? Doppa huvudet i ett vattenhinder?
 
Var mindre looser och våga satsa på att bli bra på golf när det verkligen gäller.
 
Med press händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela