Stålebring Golf Academy

Spela med det man har

Publicerad 2014-02-08 13:21:37 i Allmänt,

 
Mitt i all teknikträning som bedrivs i golfhallen så tänkte jag skriva om något som inte kräver noggranna teknikändringar. Ofta bokar folk lektioner för att bli av med en slice och när vi har lektionen så visar sig en slice med drivern precis som eleven sa.
 
Visst äter slicen upp mycket längd men jag undrar ofta hur det skulle funka om folk lärde sig att lira med den bollbanan utan att ändra något. Säg att Tiger skulle få lira med den kraftiga slicen som många i golfsundsvall lider av i 18 hål - hur skulle det ut?
 
Med stor sannolikhet skulle han kunna träffa rätt många fairways även med den bollbanan för den bollbanan är oftast rätt konsekvent har jag märkt. Ibland blir jag förvånad just över hur konsekvent slice vissa elever har och då slår det mig att det där borde man kunna spela med.
 
Kanske dags att börja lira med det man har?
 
 Sen vill jag också tacka Tobias Bergman som skrev om min blogg och min hemsida!
 
Med bra värderingar händer det ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela