Stålebring Golf Academy

Vilket syfte?

Publicerad 2014-02-02 18:56:03 i Allmänt,

Gallacher tappade tidigt men kom tillbaka och försvarade titeln
 
Varför åker man till en golfhall och slår utan att ta lektioner av någon tränare i Sundsvall?
 
Idag var en typisk fördelning av besökare när hallen öppnade vid 11: 90 % elever som är där och tränar på sina läxor och 10% som "bara var där och vevade". Jag har verkligen svårt att förstå syftet med ett besök till hallen år efter år utan att ta lektion. Spelar ingen roll om personerna tar lektioner hos mig eller nån annan för det är inte det jag vill belysa utan själva meningslösheten i att "jag kan själv och behöver inte hjälp".
 
Jag har själv börjat spela biljard och gör en miljon fel varje gång jag lirar och därför tar jag lektioner och spelar med bättre spelare. Jag tycker det blir rätt uppenbart att jag ska ta lektioner när jag ser bättre spelare i biljardhallen som tränar teknik och får tips varje vecka. Så borde det vara på golfen också..
 
Bra jobbat till alla elever. Öka träningsdosen så blir nästa vecka också riktigt bra!!
 
Golfsveriges bästa slogan : Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela