Stålebring Golf Academy

En nyfiken attityd

Publicerad 2014-10-06 20:56:15 i Allmänt,

 
Två miljöer som jag rör mig mycket i är på gymmet samt på golfbanan. Båda miljöerna handlar om träning och utveckling står i fokus. Vad som är grymt coolt och riktigt beundransvärt är folk som är öppen till allt. Även personer som har en utpräglad erfarenhet men som fortfarande är galet öppen. Det kan vara det coolaste.
 
Det motsatta är galet töntigt. Att inte vara öppen til saker. Träffade en kille på gymmet som har riklig utbildning inom anatomi och hade nyss läst en vetenskaplig studie där nerkylning av pulsådern mellan seten skulle påskynda återhämtningen och ge en ordentlig styrkeöknng. Det innebär praktiskt att man har med sig en stor ishink in på gymmet.
 
Jag tror att det är vore nyttigt att träna golfslag med sånt som skärmmer en brevid. Om man är ormrädd så kanske en par tuffa närspelstest med en orm bredvid skulle vara en lämplig simulering av ett nervöst tillstånd.
 
Jag tycker Andreas på Dormy är en person som är öppen och tar in nya intryck. Jag tycker Durra på Sundsvalls GK är öppen för nya saker och därmed ständigt utvecklas. 
 
Det vore riktigt coolt att jobba i en studio vid en range med riktiga bollar tillsammans med Andreas. Jag saknar arbetskollegor.
 
Imorrn tar jag med mig is på gymmet. Med is händer det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela