Stålebring Golf Academy

För små skor?

Publicerad 2014-10-30 08:59:53 i Allmänt,

 
 
 
För någon vecka sedan pratade jag och durra om kul det är för oss att få jobba med vår hobby. Som det säkert alltid blir så försvinner lite av hobbykänslan när man jobbar så mycket med sin hobby men det är fortfarande långt ifrån att sitta på ett kontor och längta till något annat. Det är för övrigt något jag sällan känt. 
 
Som med alla jobb finns det avigisidor och en ska som jag är otroligt trött på en sak som förstör mitt jobb. 8 av 10 juniorer startar klubban för mkt innåt/ laid of/ för mkt bladrotation och det är oftast pågrund av förlånga klubbor.
 
Förlånga klubbor och tunga stålskaft måste bort för alla små juniorer och jag är otroligt noggran att påpeka detta. Förlädrar tror att golfklubbor är som skor, att en sko som är för liten skapar skoskav och onda fötter. Man kan säga att det är tvärtom med golfklubbor. Att för långa klubbor skapar dåliga svingar medans för korta klubbor inte alls påverkar svingen lika negativt.
 
Med rätt längd på klubborna händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela