Stålebring Golf Academy

Introvert...

Publicerad 2014-10-27 07:09:01 i Allmänt,

 
För att "spinna" vidare gårdagens tema kring vinterträning och teknik så är det en sak som är viktigt att belysa - man blir inte bättre av att spela mycket golf. Varför skulle en dålig rörelse ( sving) bli bättre genom att repetera den oftare?
 
Att bli bättre för 99% av alla amatörer handlar om att vara introvert och arbeta med tekniken. När man arbetar med tekniken är det hur bra som helst att vara inomhus. Folk som inte har så bra koll säger att det är lönlöst att stå inne i ett "tält" och slå mot ett nät för man ser ju inte om man gör rätt. Gör ni det på rangen då?
 
Enda sättet att bli bättre fortast är att vara introvert och slå lite eller inga bollar under ett par veckor och öva på att starta klubban rätt. Ni kan inte bygga en bra sving utan en bra start, likväl som eran villa inte är byggd på en sned grund. 
 
I Svensk Golf läser man ibland om hur viktigt det är med klubbval och att träna ute på banan med en PGA Professional och det är inget som kommer skada golfen men det är fel att belysa just dom sakerna. Det är istället bättre att belysa teknikträning för det är det som är det som är mest "fel" hos varje amatör. 
 
Vi har en hall som är öppen i stort sett hela tiden då det är telefonlås. I huset bredvid ligger det ett jättefint gym ( MOOVE) som är perfekt utrustat för basövningar samt golfövningar. Det behövs inte någon ansökan till golfgymnasium längre då vi har grymma förutsättningar som jag hoppas fler juniorer förstår och ta vara på.
 
Med rätt träning händer det. Boka lektioner nu under vintern och gör din sving stabil med enkla medel. Det är så galet enkel alltså.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela