Stålebring Golf Academy

Mentalträning

Publicerad 2014-10-20 15:14:13 i Allmänt,

 
 
I helgen körde vi närspelstester med juniorer på sundsvalls GK och Öjestrand GK. Jag tror att en jättestor nyckel till att bli starkt mentalt är att träna på att fokusera. Det är för många juniorer som inte tränar när dom tränar. Är det teknikträning behöver allt fokus vara introvert och mycket koncenterat. Är det tävlingsträning ( vilket måste tränas mycket mer än i dagsläget) så måste fokuset vara på att prestera.
 
Juniorer som har "misslyckats" på tävling behöver inte se sig om mentalt svag utan snarare att dom inte övat tillräckligt på att tävla. Att bli duktigt på att tävla handlar om att träna på att tävla.
 
Med träning händer det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela