Stålebring Golf Academy

Vinterträning i mindre grupper

Publicerad 2014-10-09 16:31:30 i Allmänt,

 
Vinterns träning i golfhallen i Svartvik  består till stor del av mina fördjupningskurser där elever får träna ren och skär effektivt teknikträning. I vinter har jag bestämt mig för att minska grupperna och endast ha 6 personer i varje grupp. Detta för att kunna nå bättre resultat med varje elev genom att ägna mer tid åt varje elev.
 
I valtider som vi nyss gått igenom har det varit stora debatter om skolan och där är det knappast 6 elever i varje grupp. Jag har själv arbetat i skolan och de enda grupperna det har varit 6 personer i är de grupper som har elever med särskilda behov. I vanliga klasser är det mellan 20 -30 elever varav 10 % av eleverna stör ordningen rätt mycket.
 
Galet oviktigt med golfsvingar ibland...
 
Med mindre grupper händer det.
 
Vill ni anmäla er till fördjupningskurserna så klicka på länken nedan:
http://www.stalebringgolf.se/text1_26.html
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela