Stålebring Golf Academy

Nu har det lugnat ner sig!

Publicerad 2014-09-22 10:30:51 i Allmänt,

Efter en riktigt lång sommar så har det börjat att lugna ner sig med lektionerna. För er som tagit lektioner vill jag verkligen rikta ett stort tack till er träningsvilja och entusiasm. Jag kan konstantera att TrackMan var förmodligen den bästa investeringen jag någonsin gjort.
 
Det som har varit framgångsrikt är att kommunikationen mellan mig och eleven har blivit tydlig. TrackMan fungerar som en slags tolk mellan tränare och elev. Det är också fraperande att se hur teoretiskt duktig höghandicapare har bivit vid användandet av TrackMan. En sak som jag verkligen förstått vikten av är hur ologiskt det upplevs att svinga höger istället för vänster om eleven har varit en kronisk slicare. Det är något jag tar med mig från sommaren och placerar i insiktsverktygslådan :)
 
 
Nu stundar en ännu bättre säsong för teknikändringar, nämligen vintern och träning i hallen!
 
TrackMan fungerar felfritt inomhus tillskillnad från golfsimulatorer så träningen inomhus har aldrig varit mer exakt. Håll utkik på min hemsida för kursstarter.
 
www.stalebringgolf.se
 
Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela