Stålebring Golf Academy

TrackMan=Tolk

Publicerad 2014-09-26 16:20:23 i Allmänt,

 
 En person slicar bollen kraftigt har nästan alltid problem med ett spår och svingplan pekandes vänster. Det innebär att lösningen till att bota slicen är att få eleven att svinga mer höger. Det är enklare sagt än gjort. Att få en slicare att svinga mer höger för att bota en slice är svårt pga av slicaren upplever det obekvämt. 
 
Med TrackMan ser eleven efter varje sving att svingspåret är negativt och eleven förstår verkligen att svingspåret är åt fel hål. Utan TrackMan är det svårt att övertyga en slicare att svinga höger då det upplevs helt ologiskt för spelaren. 
 
Så i detta fall och som i så många andra fall så hjälper TrackMan till med något som vi redan vet men den översätter och ger eleven en känsla. Inget mer, inget mer avancerat. Det är just själva enkelheten som gör att lektionerna med TrackMan blir så bra.
 
Eleven fattar grejen.
 
Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela