Stålebring Golf Academy

Bra spelare kan svinga "svårt"

Publicerad 2015-04-30 15:56:03 i Allmänt,

 
 
Ovanstående bild har ni som kikar på alla golfforum säkert sett och jag har stött på den i olika varianter. Det handlar om att visa hur olika svingtopparna kan vara hos framgångsrika golfspelare och att dom fortfarande slår bollen grymt och vinner stålar vecka ut och vecka in touren.
 
Jag fattar budskapet av detta och det är jättebra budskap men komihåg att dessa spelare faktiskt klarar av att lira golf också. Många "lokala elitspelare" ( vanliga döda) spelar inte på sån hög nivå att man säga att man inte ska ändra tekniken då jag gång på gång ser missar som beror direkt på svårtajmade tekniska fadäser i rörelsen. Jag pratade med en kille som tyckte att en junior som har 5 i hcp skulle "spela naturligt" och inte gå till mig eller till TrackMan utan låta sin talang styra. Det är ju verkligen inte så att en spelare som har 5 hcp inte gör missar och dom missarna kommer definitivt från tekniken. Tekniken blir för svårtajmad och det behöver ordnas upp genom teknikträning. 
 
Sök en klubba som är i plan upp och ner i svingen så blir det enklare att spela golf och att hantera nervositet. 
 
Med träning händer det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela