Stålebring Golf Academy

Rätt mindset vid träning!

Publicerad 2015-12-15 07:35:39 i Allmänt,

 
Igår kväll när jag skulle somna så brukar jag köra samma trick som alltid om jag vill vara säker på att jag ska somna, jag läser något som jag vet är rätt avancerat och lagom intressant. Då får min hjärna arbeta och är jag dessutom trött så somnar jag fort. Det blir en konflikt mellan tröttheten och att min hjärna ska börja anstränga sig vilket gör att jag somnar och det funkar riktigt bra.

Samma grej tar jag upp i starten av alla vinterkurser fast i golfträningssammanhang. Att slå golfbollar är skönt och roligt men inte det vi ska göra, vi ska förbättra tekniken. Det kräver stort tankefokus och det blir man trött i huvudet av, inte i kroppen.

Likväl för de som slår golfbollar och inte fokuserar på att förbättra tekniken (typ såna lirare som kommer in i hallen med en handduk för att torka svetten efter att dom slagit) så är dom trött i kroppen och inte i huvudet efter ett träningspass. Svettig blir man inte av teknikträning i hallen, då har man uteslutande tränat helt fel.

Förstår man detta så sker det magi med träningen. Det är nog det viktigaste jag och mina kollegor inom PGA förmedlar till våra elever.

Nya kurser idag!

Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela