Stålebring Golf Academy

En effektiv vinterträning

Publicerad 2015-02-01 07:57:25 i Allmänt,

 
Senaste två veckorna har varit otroligt roliga och kanske rentav dom roligaste veckorna på länge. Årets vinterträning i golhallen har varit så effektiv och jag hoppas verkligen att det ger effekt till sommaren. Jag är rätt insnöad i svingteknik och det är ju inte bara det som är grejen till sommaren med det går aldrig att komma ifrån att tekniken är hela grundstenen.
 
Det här är vad jag tycker har varit annorlunda med årets FÖRDJUPNINGSKURSER och positivt:
  • Eleverna jobbar med sk "läxor". En läxa ska vara klar och inarbetad innan nästa lex ges. Exempel på en läxa kan vara en greppändring.
  • Mindre grupper.
  • Mer träningsveckor.
  • Mer videofilmning.
  • Möjlighet till att utöka träning genom att delta i andra grupper och inte bara i sin egen grupp.
  • Möjlighet till 5 min checkup med mig utöver kurstillfällen.
  • Möjlighet till rabatterade lektioner om läxan är för svår exempelvis.
  • Majoritetet av eleverna jobbar utan boll under första träningen vid en ny läxa.
  • Spegelträning.
  • Elever skickar videofilmer på sin rörelse via telefon.
  • Eleverna förstår i stor utsträckning att dom måste sätta läxan utan boll för att klara av det med boll.
Med träning händer det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela