Stålebring Golf Academy

Bra start av svingen = konsekvent Path/swing Dir

Publicerad 2015-01-08 07:11:56 i Allmänt,

Under Ebbas jullov har vi tränat på hennes teknik rätt frekvent och jag tänkte publicera några bilder på hennes senaste videoanalys. Det är i särklas hennes bästa filmning någonsin och jag är riktigt nyfiken på att följa hennes vårsäsong i USA.
 
Det ett par saker jag lägger märke till när jag mäter riktigt bra svingar. Dels är det hur konsekvent Ebba blev i Path ( svingspår) och även hur flytande svingen ser ut. Att en bra idrottsrörelse ser flytande ut är något som definivit är genomgående för alla idrottare. Det är svårt att sätta fingret på vad det är som gör att det ser flytande och enkelt ut men det är fantastiskt fräckt.
 
För mig är Ebbas sving lätt på LPGA- tournivå nu. Kika själv:
 
 
Finns bara ett sätt att summera svingen - Med träning händer det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela