Stålebring Golf Academy

Problemet med crossfit...

Publicerad 2015-01-02 05:29:54 i Allmänt,

 
Crosfit är det hetaste av alla träningsformer nu och det är grymt bra för att bränna kalorier och bli lagomt bra på allt. Tyvärr finns det ett problem med crossfi och det är just att man blir lagom bra på allt. Eftersom crosfit binder ihop alla kompentenser inom träning är det svårt att bli riktigt bra på något specefikt eftersom mjölksyran alltid kommer hindra en.
 
Igår körde jag en av testerna som alltid har ett tjejnamn som typ Angie, Linda, Mary osv och lika övertygad som jag var för nått år sedan blev jag nu också, mjölksyran hindrar en från att bli riktigt stark eller riktigt snabb.
 
Det är ingen tvekan om att crosfit är riktigt bra förbränning och bygger generell styrka men faktum är att mjölksyran hindrar en från att bli grym. Riktigt bra för gemenman men inget för elitidrottare. Sen är jag också väldigt förvånad över att det är så många av dom som utger sig för att köra crosfit som aldrig hör hört talas om Crosfittjejerna ( testerna med tjejnamn). Det är oerhört lustigt eftersom det är de vedertagna testerna inom crossfitvärlden som skapar bra preferenser.
 
Med träning händer det.

Kommentarer

Postat av: Genberg

Publicerad 2015-01-02 11:39:53

Intressant läsning i ämnet:http://tranastyrka.se/nar-tranar-du-crossfit-och-nar-tavlar-du-bara-i-det/

Finns en länk i artikeln från en tidigare utläggning om crossfit också. Kan vara värt att ha läst när man möter människor från "crossfitsekten"

Svar: Jättebra länk. Tack för att du länkade!
Allt bra annars? :)
Stålebring Golf Academy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela