Stålebring Golf Academy

Kognitiv exponering

Publicerad 2015-03-02 21:41:41 i Allmänt,

 
Det finns hur många människor som helst som svingar klubban hur bra som helst men ändå inte kan leva på sitt golfspel. Det är med andra ord något utöver tekniken som gör att vissa spelare lyckas bättre än andra och dyker upp på vår TV-skärm. Jag ska försöka att jobba på mina svagheter som tränare genom att då och då flytta fokus från teknik till spelträning och mentalträning.
 
För mig handlar mentalutveckling om att våga "faca" och att våga leverera fastän man klivit utanför sin trygghetszon. Jag har pratat med några av våra juniorer om detta och det är spännande. Riktigt spännande. Idag hade jag bestämt för att våga säga till min lärare på universitetet att det faktiskt går bra med uppgifterna om redovisning och sätta pressen på mig själv att lyckas fastän det är svårt. Det gör mig ännu mer stressad då vår lärare är en golfspelare som gör att jag känner att inte vill misslyckas på tentan :)
 
Det handlar om att känna den där obekanta känslan för då vet man att man klivit utanför trygghetszonen. 
 
Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela