Stålebring Golf Academy

06.45....

Publicerad 2015-05-14 11:20:50 i Allmänt,

 
Jag tror jag delat ovanstående bild förut och det är en riktigt bra bild. Jag gillar korta budskap som konkluderar en analys av idrottare som nått sina mål. Punkterna i denna analys sammanfattar hur framstående idrottare tränat. Det är ingen hemlighet men det är svårt att göra. Jag kan gå till mig själv och min egen fysträning så finns det väldigt många liknelser. Det är svårt att jobba mot slentrian och det är vår största motståndare. Om jag skulle vara en junior i golfsundsvall så skulle jag göra allt som ingen annan gör. Jag skulle nog ha det som en slags riktlinje men tyvärr så är det få som gör det.
 
Jag tycker att ett par namn i Sundsvall utmärker sig och tränar/tävlar med en seriös attityd men det är riktigt många som inte alls gör det. Det är ingen fel med att inte vilja träna utan det är fel i att inte vilja träna men ändå förvänta sig resultat. Ett bra sätt att ta reda på om juniorer är seriösa är att inte ge dom en sån förspänd tillvaro. Jag och Alexander Vallin var på gymmet 06.45 imorse och körde träning och för han och mig är det nog ingen stor grej alls men för väldigt många andra är det. Jag och Vallin stod och slog bollar i regnet förra fredagen bara för att ta vara på ett utmanande träningstillfälle. 
 
Nästa vecka ska vi nog skippa teknikträningen och skapa mentala utmaningar. Det blir perfekt!
 
Med träning händer det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela