Stålebring Golf Academy

Brev till mina utvecklingsjuniorer och klubblagspelare

Publicerad 2015-05-01 14:37:21 i Allmänt,

 
 
Ni som läst bloggen tidigare och lyssnat till mina råd och tips riktat mot personer som satsar på golfen har ofta hört att jag inte gillar att man värdesätter score på sällskapsrundor. Det är först och främst inte bara jag som tycker detta utan när jag har haft förmånen att träffa en del professionella spelare och riktigt bra tränare som arbetat tillsammans med elitspelare så har jag fått höra att det åsikter enligt nedan:
 
Det är så många juniorer som tror dom kan jämställa 72 slag på hemmabanan med en tävlingscore och så är det inte alls...
Det är så många juniorer som spelar för få tävlingar och för mycket sällskapsrundor, det förbereder dom helt enkelt inte för tävlingspel. Då kan man heller inte förvänta sig att bli bra på att tävla.
Golf handlar inte ett dugg om sällskapsrundor.
Att tävla är som att träna, man blir bättre om man gör det ofta.
 

Jag kommer skriva ett mail till mina juniorer att jag struntar i deras sällskapsrundor i sommar, precis som jag har sagt tidigare år. Jag är intresserad av hur dom hanterar nervositet, strategi, press och inte att man går runt och lallar på hemmabanan med en glasspinne i munnen ;)
 
Med sällskapsrundor händer det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela