Stålebring Golf Academy

Skolan borde lära av idrotten!

Publicerad 2015-05-18 10:08:21 i Allmänt,

 
I helgen hade vi nybörjarkurser ute på Öjestrand och det är riktigt kul att bryta av lektionsgivning med nybörjarkurser. Samtidigt som vi hade en rätt stor grupp nybörjarare på klubben så passade vi på med ett enklare kognitivt experiment för Alexander Vallin. Han fick komma till en samlad grupp och presenterar vem han är och visa alla olika bollflykter.
 
Generellt sett så är ungdomar i Alexs ålder inte tränade på att tala inför grupp men Alex är ovanligt lugn och det var inte det vi ansåg var själva utmaningen utan utmaningen låg i att "sätta" alla bollbanor på endast ett försök. Svag fade, svag draw, stor draw, stor fade, stor slice, stor hook, låg, hög etc och samtidigt säga till gruppen vad man ska slå för skruv.
 
Sen bad jag en av deltagarna ställa lite obekväma frågor och hosta i baksvingen bara för att ;)
 
Det är inte den största av Alexanders utmaningar men det är bra mycket mer medvetet än ett vanligt rangepass ensam utan press. Denna vecka ska vi höja ribban och få upp pulsen rejält. Allt i en skön positiv miljö där vi utvärderar insats före prestation vilket i sin tur skapar prestationer och resultat. Något som svenska skolan borde ta efter.
 
Med träning med lite högre puls händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela