Stålebring Golf Academy

Swingdirection - 29 grader

Publicerad 2015-05-22 12:42:52 i Allmänt,

 
 
Jag tror jag postade denna bild från någon lektion för ett par dagar sedan om en vanlig bollflykt för en slicare. Igår hade jag en lektion på lunchen med en elev vars startvärde var i snitt -25 grader vänster för spåret. Den mest vänsterriktade rörelsen var -29 grader vilket var rätt rejält. Att få den eleven att känn vad som är 0 grader (rakt) hajar ni själva att det måste upplevas som superduper höger och att eleven måste öka sin bladrotation för att få klubbhuvudet rakt.
 
Efter 30 min så slog eleven denna serie med svingspår:
-0.5
+2.2
+.2.3
-0.9
+0.3
 
Och bollarna flög galet mycket längre med rak bollstart samt svag draw på vissa. Det är slående hur viktigt mitt jobb är när jag ser hur otroligt bättre bollträffen samt upplevelsen av utövandet av golf blir för eleven. Tänk att den eleven har minst 15 golfande år i sin pension framför sig och där golfen är ytterst central del i vardagen.
 
Med extrema ändringar händer det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela