Stålebring Golf Academy

Nackdelen med TrackMan

Publicerad 2016-02-23 13:59:15 i Allmänt,

 
Kommande veckor kommer jag med all säkerhet ösa ros över hur bra den nya TrackMan 4 är så för att nyansera det hela kan det vara på plats att belysa nackdelen med TrackMan. En problem som vi tränare behöver vara oerhört uppmärksam på eftersom det händer alldeles för ofta och det gäller även andra typer av vektorer.

Det problem jag talar om är den blindhet som TrackMan kan smitta oss med, speciellt amatörer med 20 i handicap vilket är den stora delen av våra elever. Den blindhet som inte alls finns när man står utan TrackMan vilket är märkligt.

Blindheten är som allra tydligast när elev slår en boll inomhus i golfhallen som startar väldigt snett varpå eleven frågar efter siffran Face Angle. Den siffran ska man nämligen inte fråga efter för då har man blivit blind och har frångått ett bra fokus. TrackMan kan ibland göra folk hjälplösa. Spåret är något man kan fråga efter när man står inomhus eftersom det inte syns men bladets vinkel syns eftersom det representerar bollstarten.

TrackMan är fantastiskt men använd den utan att göra folk beroende av den, man kan se att bollen lyfte från mattan utan en TrackMan också :)

Med TrackMan 4 händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela