Stålebring Golf Academy

Låt elden brinna

Publicerad 2016-01-09 07:48:27 i Allmänt,

 
Nu när frosten och kylan biter i så passar jag på att göra en liknelse med den viktigaste parametern för att slå bollen utan skruv, nämligen ”club path” (klubbans spår).  Se klubbans spår som en brinnande eld.  Vi kan börja med att inse att vi inte kan släcka elden helt för det blir så kallt i kylan.
 
Vi kan däremot låta elden brinna lagom och lika mycket. Det betyder att vi faktiskt måste ha en liten skruv i bollen samt att den är likadan varje gång. Det är utopi att låta elden släckas helt eftersom det är omöjligt att alltid slå bollen rakt. Det är många amatörer som vill slå bollen rakt men det funkar bara ibland och när det inte gör det så behöver man veta vart skruven kommer ifrån. Så gör proffsen, viktar sin sig åt en sida.

Man kan heller inte låta elden bli för stor för då blir det riktigt farligt och saker och ting kan brinna upp. Man slår helt enkelt bort bollen om svingspåret blir för snett. En lagom varm eld som brinner lika mycket hela tiden är perfekt nu kvicksilvret faller.

Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela