Stålebring Golf Academy

Vad betyder ett bra combine test i TrackMan?

Publicerad 2017-12-08 17:28:32 i Allmänt,

 
Just nu håller våra juniorer på med en serie av combine test då det är ett bra sätt att mäta säkerheten i varje spelares stockshot, speciellt inomhus då begränsningarna är rätt stora. Innan ska väl också tillägas att svårigheten ökar med TrackMan 4 som ger större skruv i bollen.
 
Vad betyder då ett bra testresultat? Är man grym om man slår sig in bland toppen på high-score med 85-87 i resultat?
 
Nej såklart inte. Det betyder inte speciellt mycket mer än att man kan avgöra rätt längdkänsla och slå hyfsat rakt mot ett rep inomhus. Vad som betyder desto mer är om man inte kan göra ett bra testresultat. Det finns nog ingen bra spelare som inte kan göra ett bra resultat i combine. Det finns heller inte en spelare som endast producerar dåliga combine som kan leverera på banan.
 
Dåliga combine betyder att man är riktigt dålig och bra combine betyder inte att man är bra.
 
Med träning händer det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela