Stålebring Golf Academy

Vems ansvar?

Publicerad 2018-01-13 19:02:00 i Allmänt,

 

Det hände en intressant incident på vår träning med juniorerna idag. På lördagar kör vi spår/blad –matcher vilket är veckans höjdpunkt men även riktigt effektiv träning. Jag vet faktiskt inte om man kan göra träning inomhus mer meningsfull än det upplägg vi hade idag på träningen.

Matcherna bygger på att man ska slå så nära mittlinjen (repet på nätet) som möjligt med olika skruvar. Det är med andra ord extremt viktigt att siktet på trackman är inställt rätt. För att kontrollera siktet gör man en knapptryckning och det tar max 20 sekunder. 

När det var min tur så slog jag precis på repet och såg att jag hade 0 i path men ändå en face angle som var 3 grader stängt. Jag blev förvånad och bad om att få kontrollera siktet som var felinställt. Att upptäcka ett felinställt sikte är fantastiskt bra träning. Det kräver spår/blad-kontroll samt det viktigaste av allt – att man tar ansvar för sin bollflykt.

Med träning händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela