Stålebring Golf Academy

Bästa övningen för alla juniorer som vill bli grymt bra på golf!!

Publicerad 2019-03-14 08:16:12 i Allmänt,

 

Det vanligaste sättet att fördela tiden under klubblagsträningar med juniorerna är att jag fördelat min instruktionstid lika mellan varje junior under varje träningstimme och det har varit ett enkelt sätt att nå en ”rättvis” fördelning.

Nu upplever jag att en rättvis fördelning inte alls är lika enkelt som att fördela tiden lika mellan juniorerna. Nu ska genomföra våra träningar på ett annat sätt, nämligen att spelarna själva ställer frågorna och ber om feedback. 

Så förutom våra spelövningar/tävlingar så har juniorerna (de juniorer som tävlar och därmed är lite äldre) möjlighet att skapa en bra eller mindre bra träning beroende på deras egen träningsvilja. Bästa övningen någonsin faktiskt!

Varför detta är bra är för att det skapar en verklig bild av vems ansvar träningen är. Man behöver inte slå i TrackMan om man inte tränat en enda sekund på sin svingspårsövning sen förra veckans träning. Man behöver heller inte filma svingen om man inte lagt ned en endaste sekund på träning sen förra veckan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela